Monday, January 23, 2006

Demonen: £££!



Jag måste vara besatt av en shopping-demon.
Det måste jag bara vara!!

Vi får betalt på Fredag, och jag har redan funderat ut vad jag vill (läs: MÅSTE) köpa i klädväg… Jag är en seriös konsument som ser till att köpmarknaden håller sig stark och fin. Sån bra människa jag är alltså! Det är så man måste se det, annars är det bara deprimerande….

Varför är det så himla kul att köpa grejjer (igen läs: kläder, skor o accessoarer)??? Och varför mår jag så himla bra när jag sätter ihop en perfekt utstyrsel för att bara fika, hänga i baren med en polare eller gå på konstgalleri??? Freud hade säkert haft en field-day med mig i soffan, men det är det värt – jag har spanat in 2 väskor i 4 veckor nu och vänta bara tills jag får min lön!!!


På tal om andra som ar besatta av demoner… Claire H (nya Claire) ska flytta ut ur huset den 1 Februari (Halleluja!).

Hon är den suraste av sura och gnäller JÄMT. Hon är helt ärligt alltid i rännan. Hon har antagligen haft en smärre depression eller hon kanske haft ett nervöst sammanbrott, men det skiter jag i, hon gnäller alltid på Gail o Claire S - och stackars Gail som är den mjukaste manniska jag känner tar åt sig och blir ledsen.

Jag ville slita Claire H i stycken förra helgen när vi var ute pa gallej för Claire S födelsedag. Tydligen hade Gail gett Claire H en sur blick pa morgonen och det räckte for att Claire H skulle berätta för alla högt och tydligt att Gail hade varit SÅ OTREVLIG hela morgonen och hon kan inte bo i en sån otrevlig stämning!! Den sanna historien var: Claire H hade bankat pa toadorren, när Gail låg i badet och såsade, att det var jätteviktigt att hon borstade tänderna JUST DÅ FÖR HON HADE JÄTTEBRÅTTOM, Gail traskade ut ur badet och blängde lätt på Claire H men sa inget och lät henne gå in och göra sin business. När Gail sen badat färdigt (och glömt hela incidenten) hade Claire H fortfarande inte lämnat huset utan sysselsatte sig med att drämma hårt i alla dörrar och slänga runt disken i köket för att visa alla som kunde tänkas vara intresserade hur sur, arg & sårad hon var.

Helt oacceptabelt beteende när man bor ihop med andra! Jag är så GLAD att hon äntligen flyttar ut, surmupp!


Det är alltid sura miner med henne, hon är en riktig pessimist, klagar jämt på allt och alla.
Hon mailade (fegis) Gail o Claire S förra veckan och sa att hon hittat ett trevligare ställe att bo i. HALLÅ! DET ÄR JU DU SOM ÄR PROBLEMET PSYKO!


Hi hi, John har helt rätt när han skakar på huvudet och säger: You don’t suffer fools gladly, darling...
(The phrase refers to putting up with or having tolerance for the antics or nuances of people.)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Skönt att höra att du också rationaliserar bort ditt missbruk med argumentet om den goda medborgaren som genom sin shopping hjälper konjunkturen hålla sig i topp ;)

Kram Mal

1:27 AM  

Post a Comment

<< Home