Tuesday, December 20, 2005

Det ar ju inte klokt sa lite tid jag haft till mig sjalv de har senaste veckorna.Eftersom det ar juletider vill vara leverantorer smora upp oss och bjuder darfor ut oss pa lunch nastan varenda dag! Pa Torsdag har vi den sista lunchen med Set ganget och sen ar det jul hemma som galler. SKONT!
I Lordags gick jag o Maria pa High Street Kensington och handlade julklappar. Vi skulle kopa grejjer till andra, men det slutade med att vi kopte mest till oss sjalva, suck, man ar svag…. Vi kakade lunch pa Wagamama’s (billigt nudelstalle som kandisarna brukar frekventera nar de ar pa High Street Ken!) och snackade skit om folk pa jobbet, det ar sa skont att ha en svensk kompis pa jobbet. Man kan vara helt arlig och ingen fattar nanting… Plus att vi forstar varandra sa val, kultur, varderingar etc…! Men vi maste sluta shoppa for jag ar sa pank nu!
Lordag kvall spenderade vi pa julfest hos Gail & Claire. Vi fick antligen traffa Claire’s pappa (som nastan sop ihjal sig I somras) och hennes pojkvan (som ocksa ar alkoholist, she knows how to pick them!). De verkar inte alls vara sarskilt kara langre, de tjaffsar jamt om smasaker och det far mig att titta pa John och tanka vilken tur jag har som traffat den ratta sa tidigt I mitt liv! Men hennes pappa var skit trevlig, han satt och drog gamling-skamt hela kvallen fast vi sag till att bara fylla pa hans glas med varm vinbars saft istallet for vin glogg, he he he…. Gail ar en san husfru, hon hade gjort sma igelkottar av apelsiner med ost och tandpetare, jag holl pa att do!
Imorgon ar det jul lunch med Sky One ganget (Marias team) de ar sa gulliga och har ingen som organiserar grejjer till dem och deras chef ar pa semester I soderhavet I 4 veckor, sa jag har erbjudit mig att fixa taxi och pub pa Onsdag. Done and done. Hoppas de gillar det!
I sondags hade jag och John ett brak.
Ett stort brak om mitt absoluta varsta amne att braka om: PENGAR.
Kort och gott, han har inga och eftersom han frilansar maste han betala kara staten en massa skatt I slutet av Januari… £6900 for att vara exakt.
Var ska hand fa dem pengarna ifran? Han har en del pa banken, men inte ens halften - sa han behover ett lan NU. Eftersom han inte tjanar sa mycket, har dalig kredit historia OCH frilansar vill ingen bank ge honom ett lan, sa jag har skrivit upp mig pa ett lan o hans vagnar. KUL!
£3900 ar jag numera officiellt skyldig Barclay’s bank….
Och eftersom jag inte klarar av att ha lan maste vi forsoka betala tillbaka det har sa fort som mojligt. Och eftersom han knappt haft nagot vettigt job sen I November har han inget att betala tillbaka lanet med.
Det har aret blir tufft, det kanner jag pa mig, det borjar I alla fall inte bra nar det galler pengar.
Och jag som ville aka pa semester till Sydamerika nasta jul och mina paron fyller bada 50 i ar sa jag hade planerat att gora en massa resor i Europa med dem!
Kan glomma allt det nu.
Kanns trist… Sarskilt nar man sjalv tjanar ganska bra, men jag vill ju inte att de slanger min karesta I fangelse. Det far bli att stanna I London och snala det har aret helt enkelt. Ja ja, det hade kunnat vara varre…. I guess…
Han kan val inte vara fattig jamt, va? Eller???
Tyvarr spelar pengar en stor roll I ens liv trots allt, sa trist…

0 Comments:

Post a Comment

<< Home